Důležité informace ohledně očkování proti vzteklině

Od 1.1.2020 bude očkování proti vzteklině platné, pouze pokud je pes nezaměnitelně identifikován čipováním.

Chovatel je povinen zajistit, aby identifikační číslo psa bylo zaznamenáno v dokladu o očkování psa

Každý chovatel psa dnes ví, že očkování proti vzteklině je pro něj povinné. Tuto povinnost chovatelů zadává Zákon o veterinární péči neboli Veterinární zákon.

Málo chovatelů ovšem ví, že byla schválena novela veterinárního zákona, která říká, že s účinností od 1. ledna roku 2020 bude na každého nenačipovaného psa nahlíženo jako na psa nenaočkovaného proti vzteklině, a to i v případě, když má tento pes v očkovacím průkaze záznam o provedeném očkování proti vzteklině. Jinými slovy, od tohoto data nebude očkování proti vzteklině u neočipovaných psů úředně platné, což může činit chovatelům zvířat problémy v případě poranění člověka jejich psem.

Chovatelé, kteří se svým psem cestují a kterých není málo, se ničeho obávat nemusejí, neboť díky vystavení pasu museli již v minulosti nechat svého psa očipovat a nic se pro ně tedy nemění.
Nicméně každý chovatel, který přijde se svým neočipovaným psem na očkování proti vzteklině v roce 2020 a dále, bude vyzván, aby nechal svého psa očipovat.

Není se ale čeho děsit. Úkon je to jednorázový, s minimálním rizikem poškození zdraví psa. Čip velikosti rýžového zrna je umístěn v aplikační jehle. Ta se vbodne psovi pod kůži a čip se z jehly vytlačí do podkožního prostoru. Tam čip setrvá po celý život psa. Čip lze přečíst pomocí čtečky, kterou dnes disponuje téměř každý veterinární lékař či útulek.

Bravecto
-nové ektoparazitikum účinné proti blechám a klíšťatům

- s výborným účinkem po dobou až 12 týdnů

-bezpečný pro březí i kojícífeny

-lze použít pro štěňata od 8 týdnů věku

-jednoduchá aplikace ve formě ochucených tablet

- účinná látka zabíjí klíšťata do 12 hodin, blechy do 8 hodin- tedy dříve, než stihnou naklást vajíčka a tak se rozmnožovat v prostředí

Bravecto II

Fena se štěňaty

Výrobky Bravecto jsou k dostání v našich ordinacích, ošetřovnách i u veterinářů. Pro naše klienty se slevou 20%.